woensdag 6 oktober 2010

Gesprek met Akbar, oud leerling van de ISK


Hallo Akbar, wat doe je nu ?
Ik zit nu op het ROC en leer voor Verkoper Medewerker.
Wat is er anders op het ROC?
Je bent meer verantwoordelijk. met op tijd komen en alles bij je hebben. als het niet goed is krijg je veel commentaar.
Heb je ook meer huiswerk?
Nee we doen alles op school maar als het niet klaar is of je hebt een les gemist moet je het thuis inhalen en afmaken.
Na elk hoofdstuk maken we een verslag, dan krijgen we een proef toets en dan een echte toets.
Krijg je op de ROC ook Nederlands?
Ja,  6 uur les aan een stuk
zonder pauze?
Nee wel met een pauze.
Hoe kijk je nu naar de ISK?
Bij ons moet je binnenkomen met een pasje, als die weg is moet je een pasje kopen voor een dag. anders kan je niet naar binnen. Op de ISK loop ik zo naar binnen en zeggen ze gewoon hallo.
Wat is nog meer een verschil?
Ik kijk serieuzer naar mezelf, Ik wil niet dat ik minder ben dan iemand uit nederland. Goed nederlands spreken ik heel belangrijk.  
Dank je wel Akbar voor je verhaal en loop gerust nog eens binnen.
Zonder pasje?
ja, zonder pasje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten